thefascinatingmonster.blogg.se

Här kommer jag att berätta om mötet med en psykopat. Hur allt gick till, hur det kändes och hur det slutade.

JA...VAD SÄGER MAN...

Publicerad 2015-01-12 17:55:23 i Allmänt,



Satte på cd-spelaren i arbetsbilen idag. Lyssnar, i stort sett, aldrig på skiva. Brukar köra Spotify i lurarna genom telefonen. 

Men idag regnade det och min fegis till hund tycker det är skitläskigt med ljudet från hjulen mot den våta vägbanan så jag satte på stereon. 

I spelaren satt en skiva som J bränt till mig. Har knappt lyssnat på den, men nu fick den alltså göra lite nytta. 

Och jag kunde inte låta bli att skratta när jag hörde låtarna. Det var en blandning av texter som handlade om hur den som sjunger skulle finnas där för tjejen i fråga och hur han ångrade att han någonsin träffat henne. Att det var dags att ta farväl eftersom hon bara lekt med honom. Snyft, snyft.

När jag nu lyssnade på texterna insåg jag att det var ett mycket noggrant val av låtar. 

Antagligen gjorde han skivan åt mig när han inte hade en aning om var han hade mig (om han nu någonsin var riktigt säker på det) och i tron att jag skulle lyssna igenom den ordentligt förväntade han sig att jag skulle ta till mig budskapet texterna förmedlada. Jobbigt för honom att den inte blev lyssnad på förrän nu...

Följande text fick mig faktiskt att skratta. Det är så patetiskt att han snyftade (dock naturligtvis bara spel för galleriet) och ville påskina att det var jag som behandlade honom illa. Hade varit intressant att få veta exakt hur många andra kvinnor han hade under tiden vi träffades... 


"Everybody's Wrong"

Sittin' here with an empty bottle
Down to my last cigarette
No missed calls on alcohol
I guess I saw that I got left
Know I saw what did to me this time
And a million times before
I look like a devil's child
You're the one who slammed the door

[Chorus]
Everybody thinks they know me
You're the saint and I'm the phony
But you're the one who faked it all along
Everybody sees you cryin'
Lyin' lookin' like you're dyin'
Everybody knows what's goin' on
But everybody's wrong

Ain't I the kind of guy your momma told you not to hang around
Sure enough, you know who's gonna break your heart and bring you down
But she never saw you out at midnight
Actin' like you own the bar
To me you ain't no angel's child
I know who you are

[Chorus]

About the one who needs
To let it out and just come clean
I've lost it all but I can't be
Your loser anymore

[Chorus]


Jösses. But again - egentligen inte roligt. För det visar hur han får en normal människa att relatera till hur det känns att bli sviken och därmed känna en stark önskan att bevisa sin trohet. Vet man inte ett och annat om honom så fungerar det. 


Kommentarer

Postat av: C

Publicerad 2015-01-12 20:25:04

Flabbar så skägget står rakt ut.

Svar: Eller hur? Det är ju så patetiskt så man kan ju inte annat än att skratta! 😂
thefascinatingmonster.blogg.se

Postat av: C

Publicerad 2015-01-12 20:29:32

Mmmm, och så skrattade jag åt hans jävla skivor också, som han bränner till höger och vänster. Helt otroligt! Att han bara orkar? Tror han har Aspergers... ;)

Svar: Men han har ju inget liv. Inga intressen och inga måsten...utom att duscha femtioelva gånger/dag då...
thefascinatingmonster.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela