thefascinatingmonster.blogg.se

Här kommer jag att berätta om mötet med en psykopat. Hur allt gick till, hur det kändes och hur det slutade.

SKRATTAR ÅT DET ALLVARLIGA

Publicerad 2014-09-23 17:42:58 i Allmänt,


Ja, det gör jag. För det finns inget J kan säga som får mig att ändra min uppfattning om honom.

Heja B som tydligen har stängt ute honom (förhoppningsvis för gott)! 

Men det innebär också att han desperat försöker med både C och mig.

Han skrev: 



Jag låter honom hållas. Det är lite underhållande även om nackdelen med att spela med är att han tror att jag är korkad. Ja, ja... Han kan få tro det. Det spelar ju ändå ingen roll hur många gånger jag bevisar motsatsen. Han tror verkligen att det fungerar...

Idag gick han längre. Ville verkligen diskutera varför det blev som det blev och när jag inte blev nostalgisk utan sa att det berodde på alla hans lögner...ja, att han är som han är...då bytte han taktik. 

Jag känner igen även den taktiken. Han skulle ha det till att det var mitt fel att han inte kunde vara trogen och att han minsann hade uppfört sig som ett helgon tills det kom fram att jag strulade med E. 

Jag skrattade åt honom och svarade att inget han sa kan få mig att tro honom. Hade även tidigare poängterat att det enda man kan lita på med honom är att man aldrig kan lita på honom.

Måste säga att jag fortfarande är fascinerad över hur lätt han ljuger och hur uppriktig han låter. Det är inte konstigt att det tog sin tid att lägga pusslet. Men det är som med tomten...när man väl har förstått att han inte är på riktigt tror man aldrig på det igen. Men det betyder ju inte att man inte finner hela ritualen underhållande...

Han är lat...det är en egenskap han är alldeles för lat för att försöka dölja. Och det var min räddning. Det första som fick mig att tveka och förmodligen det som fick mig att börja se alla andra detaljer han ljög om. Det som bevisade att hans ord och hans handlingar inte matchade varandra. 

Hade jag inte saktat ner pga den lilla detaljen hade jag kanske fallit handlöst...och när hjärtat inte vill höra det förnuftet har att säga hade jag klamrat mig fast vid hans fina ord och uppriktiga tonfall. Då hade det varit "dead serious". Han hade manipulerat mig hur lätt som helst. Hur hade det gått för mig då...?

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-09-23 18:15:05

Av någon konstig anledning så försöker de med de gamla brudarna igen. Känner så igen det med att de vill man ska minnas de som va bra... O precis som du skriver att när de inte funkar ändras taktiken till att skuldbelägga.
Är glad för din skull att du inte föll handlöst. Du hade hamnat i ett helvete.

Svar: Ja, det är märkligt. Man kan ju tycka att det borde vara lättare med någon ny, som är helt ovetande.

Det är ganska underhållande att se hur han anstränger sig...och att säga elaka saker och höra hans "va dum du e!" Då skrattar jag alltid och svarar "nej - jag är bara ärlig." Jag måste dock ge honom credit för hans ihärdighet...men han kan stånga sig blodig - det finns inget han kan säga som skulle få mig att tro honom!

Jag är oerhört glad att jag klarade mig undan. Men jag har också lärt mig väldigt mycket - både om monster och om mig själv.
thefascinatingmonster.blogg.se

Postat av: Roxana

Publicerad 2014-09-28 23:34:56

Känner igen det.
Fast min psyko taktik är " jag vill att du ska lägga allt bakom dig och glöm det som har varit. Lär mig känna för den jag är" precis som du skriver han tror att man är dum och naiv jag har låtit honnom hålla på lite låtit honom tro att jag går på det igen. Men jag har hämnats och det känns ljuvligt.
Jag kommer vara fri från han ett tag nu då han säkert har hittat nån ny offer.

Svar: Visst är det skönt när man kommit så långt att han inte på något sätt kan få en att tror på hans ord? När man, redan i förväg, vet vad han kommer att göra och säga... När man väl förstår hur det ligger till...vad han är...så är han så förutsägbar.
thefascinatingmonster.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela