thefascinatingmonster.blogg.se

Här kommer jag att berätta om mötet med en psykopat. Hur allt gick till, hur det kändes och hur det slutade.

SOM ETT BARN

Publicerad 2014-10-03 04:12:10 i Allmänt,


Efter ett långt, nattligt samtal med B känner jag mig lite som ett bortskämt barn.

Vi har helt olika erfarenheter och bagage och mitt liv har varit en dans på rosor i jämförelse med hennes. 

Vad har jag för rätt att beklaga mig över hur mötet med J har påverkat mig?

Vad är väl mina små rivsår i jämförelse med hennes krigsskador?

Ja, det kan man fråga sig. Egentligen ingenting. Men ändå... Jag måste ju ställa det jag har upplevt i perspektiv till hur mitt liv är. Och i min värld är J något svårbearbetat. Eller har varit iaf. 

Han påverkar inte mig längre - varken med anklagelser, fjäsk eller försök att locka fram sentimentalitet. 

Men det har gjort det...och en sån som han är så främmande för mig och det liv jag har levt.

Så det är så jag måste få lov att hantera det. För mig har det jag upplevt varit en stor grej även om det inte är i närheten av det B och C behövt gå igenom. Och det var, dessutom, bara slumpen som gjorde att jag blev skeptisk till honom i ett tidigt stadie...att jag inte fastnade i träsket. Och det måste jag gå lov att vara tacksam för...inte känna skuld över. 

Han blev också en vändpunkt för mig. Även om jag inte sökt mig till män med psykopatiska drag tidigare så har jag gjort medvetna val som medfört att jag hellre haft relationer där jag har varit i känslomässigt underläge än relationer där jag känt mig 200% trygg...bara för att jag inte ska tröttna och lämna...och därmed vara den som sårar.

Återigen...så jävla trivialt jämför med B och C's problem. Men i min värld har det varit ett problem och hela historien med J fick mig att börja jobba på att inte vilja ha det så längre. 

Så även om jag känner mig skamsen över min bortskämdhet så känner jag också att vi, var och en, får jobba med det som är vår verklighet...utefter vår förmåga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela