thefascinatingmonster.blogg.se

Här kommer jag att berätta om mötet med en psykopat. Hur allt gick till, hur det kändes och hur det slutade.

DET KOMMER ALDRIG ATT TA SLUT...

Publicerad 2014-11-14 09:22:56 i Allmänt,


Utåt sett har J gått vidare. Han är den roliga killen på fb som skojar och bjuder på sig själv samtidigt som han via musik förmedlar känslor. Känslor som han egentligen inte har...men som får honom att framstå som en mjuk kille med en stor längtan efter att bli älskad.

Men bakom kulisserna pågår andra saker. 

Jag valde, i samråd med B och C att varna några utvalda kvinnor och nu är han vansinnig! 

Under hela gårdagen bombarderade han B med elaka och hotfulla mejl. Han anklagade henne för att ljuga och använda piller och hävdade gång på gång att hon kan räkna med att bli polisanmäld. Vad hon skulle bli anmäld för berättade han inte. 

Mönstret är välbekant. Han rör om i grytan, anklagar och hotar utan att gå in på detaljer. Ser vad som händer. Jag tror inte han är helt säker på vem av oss som har skickat varningarna...

Ofta ger detta beteendet en reaktion. Det är mänskligt att bli ledsen, nervös och/eller arg och att automatiskt vilja försvara sig. Det är det han är ute efter. B har inte svarat honom. 

Jag skickade en varning till fyra kvinnor. Två har läst dom och svarat.

Den ena har funnits med i bilden länge, i periferin, och det har nu framkommit att det inte är någon fara för henne. Dom är bara bekanta på fb. Hon var skeptisk till det jag berättade i början, men har nu börjat inse att jag inte har någon anledning till att ljuga.

Den andra kvinnan har han precis börjat hala in. Hon bor i mina trakter och har bara träffat honom en gång. 

Det hon berättar kunde lika gärna varit mina ord. Hur man precis träffat någon som verkar så charmig, mjuk och omtänksam och hur skönt det är att äntligen börja skratta igen efter att ha gått igenom jobbiga saker tidigare.

Självklart blev hon chockad, men det känns som om hon lyssnar till vad vi har att berätta och jag valde att ge henne tillgång till denna blogg.


Det är utmattande att försöka nå fram till andra kvinnor som ännu inte ser vad vi har sett...men vilken sorts människa vore jag om jag bara stod och såg på när andra, sakta men säkert, får sina liv förstörda...?

Men det kommer aldrig att ta slut och jag undrar hur många gånger man kommer att orka varna kvinnor...


Jag är fortfarande inte arg på J. Han är vad han är...jag vet att han inte kan hjälpa det...men det händer att jag önskar att han vara upphörde att existera. Men sån tur lär väl mänskligheten inte ha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela