thefascinatingmonster.blogg.se

Här kommer jag att berätta om mötet med en psykopat. Hur allt gick till, hur det kändes och hur det slutade.

In the meantime

Publicerad 2014-05-27 23:28:56 i Allmänt,


Skulle vilja tipsa om boken "Medberoendes Dagbok"

Intressant, nyttig och personlig läsning om ett annat monster.

För dom som inte läser denna kan jag upplysa att jag kommer att citera vissa avsnitt därifrån då jag tycker dom är otroligt bra och väldigt beskrivande. 

Det är nämligen något som är intressant... Innan man har listat ut vad han/hon är så är det förvirrande...men när man väl förstår så är det så enkelt. Dom verkar alla uppföra sig på nästan exakt samma sätt. Att någon som inte känner varken mig eller "mitt" monster kan kommentera med "precis så var det för mig med" eller "jag känner igen det där helt och fullt" visar hur lika dom alla är.

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-05-28 06:37:57

Tack För tipset till min blogg :) Jag skrev dagbok nästan hela tiden och därför kan jag beskriva hur man upplever det med ett monster, alla känslor, tankar, tvivel på honom och på mig själv. Det är ofattbart att en människa kan göra sådana saker mot en. Och som du säger att många beteende är desamma fastän de är helt olika personer. Jag känner igen mig mycket i det du beskrivit. Det ska bli intressant och fortsätta följa dig.

Svar: Det var nog både nyttigt och klokt av dig att göra det.
thefascinatingmonster.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela