thefascinatingmonster.blogg.se

Här kommer jag att berätta om mötet med en psykopat. Hur allt gick till, hur det kändes och hur det slutade.

VAD VÄVEN BESTÅR AV

Publicerad 2014-08-20 13:27:28 i Allmänt,



Jag ser J lite som en väv. Ett vackert motiv...om man inte granskar den för noga. Och det den är vävd av är egenskaper från olika fantastiska och personliga människor som har funnits i hans liv. 

Eftersom han själv bara är ett tomt skal så måste han använda sig av andra människors personligheter och egenskaper för att få nästa offer på fall.

I och med dessa tankar förstår jag varför jag tycker så mycket om C. Jag lärde, utan att jag visste det, känna henne långt innan jag mött henne. Eller i alla fall delar av henne. Många av dom egenskaper jag trodde att J hade var hennes egenskaper som han låtsades ha.

Jag inser även att jag sörjer förlusten av B. För delar av väven...den väv jag en period tyckte var så vacker...innehåller även delar av henne. 

Missförstå mig rätt. Till skillnad mot J är hon mänsklig och därmed accepterar jag inte sättet hon uppfört sig på. Men jag hoppas att hon en dag är stark nog att ta sig ur J-träsket och kämpa emot abstinensen för att kunna leva ett normalt liv tillsammans med normala människor.

Jag tolererar inte hyckleri och falskspel...men jag ger människor en andra chans om jag känner att dom kommit till insikt och kan ge mig en genuin ursäkt.

Jag undrar hur många extraordinära människor jag skulle möta om jag fick chans att träffa alla i "Monsterklubben"...dvs alla J's ex.

Kommentarer

Postat av: Mariana

Publicerad 2014-08-22 09:30:41

Så otroligt fint du skriver. Älskar dina liknelser! :)

Svar: Tack, fina du. Ibland är det jobbigt att plötsligt få så många ord i huvudet. Jag vill få ner dom i skrift så fort som möjligt, vilket inte alltid går när man står å jobbar etc... Och när jag väl har möjlighet att skriva så har det poppat upp en massa nya! Men dom viktigaste brukar fastna. ;-)
thefascinatingmonster.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela