thefascinatingmonster.blogg.se

Här kommer jag att berätta om mötet med en psykopat. Hur allt gick till, hur det kändes och hur det slutade.

CARPE MOMENTUM

Publicerad 2014-08-20 21:26:27 i Allmänt,


Betyder fånga ögonblicket. En mycket bra beskrivning på hur en psykopat fungerar. Om tillfälle ges att få det du vill ha/behöver - ta det!

Han lever endast i nuet utan önskan eller förmåga att ha långsiktiga planer i livet. Jag sa ju det till J en gång; det känns som om du är likgiltig inför livet.

Och det är ju precis så det är. Livet är det som varit, nutiden och framtiden. Inte bara stunden som är just nu. Och jag kunde inte se att han brann för någonting eller hade några uppriktiga och långsiktiga planer - bara tomt prat som lät bra.

Men handling betyder mer än ord...och även om jag kan ha överseende med att vissa har svårare att göra ord till handling än andra så måste dessa ord någon gång bevisas genom handling. I hans fall kommer det aldrig att hända då han aldrig har haft någon som helst avsikt att fullfölja.

Det måste vara tråkigt att inte ha några mål här i livet... Det måste vara tomt att bara ha sig själv...och även om en psykopat inte själv kan känna kärlek undrar jag om det inte finns en del, även hos en psykopat, som önskar att han kunde få det där som andra verkar må så bra av...som är lite avundsjuk på dom som har någon som älskar dom. 

Inte för att han önskar att han vore annorlunda...han vill vara som han är, men skulle nog ibland vilja uppleva hur det känns att älska - vilket ju är en omöjlighet.

Så jag tycker, på ett sätt, synd om J...men jag känner ingen sympati för honom. Förstår ni hur jag menar? 




Kommentarer

Postat av: Mariana

Publicerad 2014-08-22 09:28:20

Jag förstår hur du menar. ;)

Postat av: Annika

Publicerad 2014-08-22 09:57:02

:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela