thefascinatingmonster.blogg.se

Här kommer jag att berätta om mötet med en psykopat. Hur allt gick till, hur det kändes och hur det slutade.

DET VAR EN GÅNG...

Publicerad 2014-04-27 17:49:33 i Allmänt,


Ja, så börjar de flesta sagor...eller skräckhistorier.

Idag är jag för trött för att orka skriva nåt längre, men jag vill bara presentera mig och min avsikt med denna blogg.

Jag ska inte säga att jag är som alla andra - jag är jag. Men jag delar, överlag, normala människors värderingar, känslor, tankar och reaktioner. Sen har vi alla unika personliga egenskaper som gör oss speciella och som gör att vi passar bättre eller sämre ihop med vissa människor.

Jag är en kvinna, född -77. Född och uppvuxen på en gård i Halland. Mitt liv, såväl yrkesmässigt som fritid, kretsar kring hästar.

Det finns dom som upplevt mycket mer i livet än vad jag har gjort, men nog har jag samlat på mig erfarenheter genom åren.

För jag är en samlare... Jag samlar på fakta och känslor och lärdomar och jag bildar mig en uppfattning. Jag lyssnar på vad människor berättar...jag lägger märke till vad dom inte pratar om...jag ställer frågor och ofta är det vad dom inte säger som berättar mest...eller vad dom gärna berättar om andra människor.

Jag lägger pussel. Jag drar inte förhastade slutsatser och jag börjar gärna med utgångspunkten att den nya människa jag lär känna är god och ärlig...men jag är på min vakt. För det är som Dr House säger - everybody lies.

Någon gång i livet ljuger alla. Och det gör dom inte till störda och/eller onda människor. Det gör dom mänskliga. Men mänskligt är även att ha, iaf liite, dåligt samvete över lögnen.

Så...mitt syfte med denna bloggen är att, förhoppningsvis, hjälpa er som sprungit på en psykopat. 

Jag är lekman. Jag har egentligen ingen rätt att ge någon titeln Psykopat. Men jag har läst - massor. Och även om det finns vissa, enstaka, avvikelser på de olika sidorna så finns det också massor med egenskaper som alla experter är överens om. Och genom egna upplevelser så kan jag säga säkert att om du har att göra med ett monster som har dessa egenskaper så spelar det ingen roll om han verkligen är psykopat, narcissist, sociopat eller har en antisocial störning - du kommer att råka illa ut! Och det kommer du att göra, om än inte fysiskt, även om det aldrig blir våld inblandat...

Så om du hakar upp dig på ordet psykopat så välj att läsa monster istället.

Jag har alltid tyckt, och tycker fortfarande, att nätdejting är ett bra sätt att träffa nya människor. Och jag hade lika gärna kunnat springa på denna man i mataffären eller på stan...

Det hela började helt oskyldigt, avslappnat och random, i slutet av maj 2013, med ett mejl på en dejtingsida:


Fortsättning följer...



Kommentarer

Postat av: skvitt

Publicerad 2014-04-29 18:57:59

Det finns gott om psykopater. Lägger vi till de med starka psykopatiska drag och en del andra otrevliga typer så har vi förbannat många att drabbas av. Konstigt vi klarar oss undan så ofta som vi trots allt gör.

Kram!
/Skvitt

Svar: Ja, ju mer man iaktar, analyserar, läser, är med om samt lyssnar på andras berättelser desto mer vaksam blir man - på gott och ont.
thefascinatingmonster.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela