thefascinatingmonster.blogg.se

Här kommer jag att berätta om mötet med en psykopat. Hur allt gick till, hur det kändes och hur det slutade.

DET UNDERMEDVETNA JOBBAR STÄNDIGT

Publicerad 2014-07-13 10:34:37 i Allmänt,


Tror att det finns anledningar till allt vi gör i livet. En del kan vi sätta fingret på eftersom anledningen är uppenbar. En del tror vi att vi vet varför vi gör som vi gör...och en del bestämmer vårt undermedvetna. 

Det undermedvetna styr nog mycket mer än vi tror.

Jag vet inte varför jag valde just den bilden jag valde till min blogg...men jämför den med den här... Läskigt likt...eller hur?








Kommentarer

Postat av: Klarsynt

Publicerad 2014-07-13 18:43:27

"Ögonen är själens spegel"... glada, sorgsna, glittrande, lekande, förvånade, ilskna, mörka, ljusa, trötta, bedjande, intresserade, ömma, avundsjuka, ödmjuka, nyfikna, överraskade,hemlighetsfulla, lögnaktiga, busiga.....listan kan göras lång och här sätter du fingret på något som jag faktiskt reagerade på hos min P- kanske en signal från det undermedvetna!?
I nära stunder var blicken tom, kall, stirrande och utan känsla.Under några månader stängde jag av åtskilliga varningssignaler- Jag såg utan att se, valde bort min inre röst.Det är lätt att tappa bort sig vid förälskelse- något de flesta av oss kanske gör vid något tillfälle!
Med facit i hand är jag helt övertygad om att vi möter mörker och människor vi behöver för att lära oss något eller avsluta destruktiva beteenden som orsakar oss smärta och som hindrar oss att leva/njuta av livet i största möjliga utsträckning.
Vi har alla ett val... vi kan välja mellan en frisk eller sjuk tillvaro, i vissa fall kanske vi behöver stöd av vår omgivning att leva i frihet- ta emot stödet om du behöver <3

Svar: Jag vet inte om jag såg avsaknaden av känslor i hans ögon direkt, när det bara var han och jag. Tror jag missade den signalen lite eftersom han var så bra med ord. Jag vet att jag tyckte att hans blick var väldigt intensiv när han såg på mig...och jag tror att det var lite fascination från hans sida. Jag uppförde mig inte som han är van vid. Han fick inget riktigt grepp om mig.

Däremot såg jag ofta tomheten när det gällde allt annat och alla andra människor runtomkring honom.
thefascinatingmonster.blogg.se

Postat av: Jen

Publicerad 2014-07-19 09:32:12

Vårt medvetna står bara för 5% av våra tankar resten är vårt undermedvetna...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela