thefascinatingmonster.blogg.se

Här kommer jag att berätta om mötet med en psykopat. Hur allt gick till, hur det kändes och hur det slutade.

MORAL OCH VÄRDERINGAR

Publicerad 2014-11-11 01:09:17 i Allmänt,


Det är ironiskt hur psykopaten pratar om moral och värderingar. Han låter uppriktig, god och sund. 

Det tar tid att förstå hur det ligger till. Vad han är. För han är otroligt bra på att prata. Han är en utmärkt skådespelare - särskilt med tanke på att han egentligen inte känner någonting av allt det han påstår sig känna.

Jag har läst böcker och andras bloggar om liknande upplevelser och det som ofta återkommer (orden är kusligt lika varandra...trots att det handlar om helt olika individer) är, på ett ungefär:

* "Män som slår kvinnor är inte vatten värda!"...från en som regelbundet slår eller hotar att slå sin kvinna.

* "Den där trafikanten kan inte lagen - det där är faktiskt straffbart!"...från en som ständigt kör för fort eller sms:ar när han kör bil.

* "Mitt ex är ett jävla psyko. Seriöst...hon är sjuk i huvudet!"...från en som driver kvinna efter kvinna till att tvivla på hela mänskligheten.

* "Jag skulle offra allt för dig!"...från en som aldrig går att lita på och som inte gör någonting för en annan människa...om han inte själv har något att vinna på det.

* "Otrogna människor går fetbort. Sånna vill jag inte ha att göra med!"...från en som själv är notoriskt otrogen.

* "Han/hon borde inte ha barn - man struntar inte i sina barn/barnens bästa ska alltid gå först!"...från en som skiter fullständigt i sitt eget barn när det väl står klart att modern till barnet inte längre ställer upp på sex eller med tjänster/pengar/husrum/mat.

Listan kan göras lång. Kom gärna med fler exempel så lägger jag till dom här.

En psykopat må tycka att han har rätt att göra som han vill och ta vad han vill ha. 

Han må försvara sina handlingar med att folk får skylla sig själva om dom går med på att utnyttjas. 

Han må vara lite ursäktad då han faktiskt inte kan sätta sig in i hur det känns för hans offer... 

Men nog förstår han att sättet han är på inte är okej i normala människors ögon. Annars hade han ju inte låtsas vara god, empatisk och full med moral...

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2014-11-11 21:39:47

här är det en till från min psykopat

"Om du bara visste hur sårad jag har blivit genom åren alla kvinnor jag träffat för har varit skit och så kom du i mitt det jag behövde"

Sjuka människa

Jag är väldigt glad att han har slutat höra av sig till mig och hoppas att han försätter så.

Postat av: Klarsynt

Publicerad 2014-11-14 16:20:29

"Det är ok för mig om du har sex med andra"

sade min P som ansåg att det var självklart att ligga runt hursomhelst och med vem som helst.

Tillit finns inte på deras karta.

Svar: Det var ändå lite annorlunda... Oftast verkar dom tycka att det är okej att dom själva uppför sig hur som helst...men andra får inte göra det.
thefascinatingmonster.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela